پنجشنبه 13 آذر 1393 کارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای منویات رهبری و به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه پیام نور تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: این مراسم با حضور احمد گودرزی -عضو هیئت علمی دانشگاه علمی کاربردی اراک- با حضور سرپرست معاونت، اساتید، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه به جهت آموزش مبانی اقتصاد مقاومتی و مقایسه آن با ریاضت اقتصادی در سالن اجتماعات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احمد گودرزی کار خود را با یک پرسش آغاز کرد چرا اقتصاد مقاومتی ؟؟؟ و در ادامه گفت: برای تشریح موضوع اقتصاد مقاومتی نیاز است تا نگاهی داشته باشیم به برخی از مولفه های  اقتصاد در کشور که از مهمترین آنها وابستگی به منابع نفتی است. 

وی ضمن تشریح کامل موضوع اقتصاد مقاومتی این مطلب را با ریاضت مقاومتی مقایسه کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی ریاضیت مقاومتی نیست مقاومت اقتصادی یا اقتصاد مقاومتی (Economic Resilience) میزان توانایی اقتصاد برای بازگشت به کارکرد عادی خود پس از مواجهه با تکان وارده را مورد بحث قرار می‌دهد. تکان وارده به اقتصاد می‌تواند ناشی از عوامل بیرونی و یا ضعف‌های درونی اقتصاد باشد.

 در ادامه نیز توضیح داد: این موضوع از سال های قبل از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده همانطور که در نام گذاری سال توسط ایشان مشاهده شده به مسئله اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در آن نهفته شده است.

ایشان با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطافپذیر، فرصتساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که نیازمند تلاش و بهره گیری از نیروهای متخصص و کمک یکایک مردم در اجرایی شدن آن را می طلبد.

در پایان مراسم کلیه حاضرین به پرسش و پاسخ دو جانبه پرداختند.

 
امتیاز دهی