اخبار و اطلاعیه ها
یکشنبه 9 آذر 1393 برگزاری نشست خبری با رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی از برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی با موضوع شعار سال به میزبانی این مرکز دانشگاهی خبر داد.

هادی غفاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در نشست خبری پنجمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: دانشجویان باید در تمامی مراحل زندگی خویش بسیجی‌وار عمل کرده و از شهدا و امام شهدا درس ایثار و مقاومت بیاموزند.

وی در رابطه با علت میزبانی دانشگاه پیام نور استان به‌ عنوان میزبان پنجمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: با توجه به این مهم که پیام نور استان در سه سال گذشته رتبه اول نشریات دانشجویی کشور را به خود اختصاص داده است دانشگاه پیام نور با در‌ نظر گرفتن این مهم میزبانی را به این استان واگذار کرد.

غفاری در ادامه با بیان این مطلب که پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی از سه‌شنبه، 4 آذر تا پنج‌شنبه،‌ 6 آذر همین ماه ادامه دارد، اضافه کرد: این جشنواره در موعد اعلام شده با حضور 31 استان کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به این مطلب که دانشجویان نشریات خود را در غرفه‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه عرضه می‌کنند، اضافه کرد: این جشنواره به‌ صورت رسمی از چهارشنبه، 5 آذر آغاز به کار خواهد کرد.

غفاری همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی را از برنامه‌های جانبی جشنواره عنوان کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی در قالب 5 کارگاه آموزشی تحت عنوان دو کارگاه اخلاق در نشریات دانشجویی و رسانه و کارگاه قوانین انتشار نشریات دیجیتال ویژه مدیران فرهنگی و سه کارگاه آموزشی تحت عنوان اصول روزنامه‌نگاری، گزارش‌نویسی، طراحی و صفحه‌آرایی ویژه مدیران مسئول نشریات، سردبیران و اعضای هیئت تحریه نشریات کشور تعریف شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش در بیان اطلاعات اجمالی در خصوص برگزاری نشریات دانشجویی عنوان کرد: مجموع ثبت نام‌کنندگان در پنجمین جشنواره نشریات دانشگاه پیام نور 269 نفر از استان‌های مختلف هستند.

غفاری همچنین بابیان این مطلب که نشریات در محورهای سه‌گانه فرهنگی ـ اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی برگزار می شود، افزود: 128 نشریه در قالب نشریات فرهنگی ـ اجتماعی،  87 نشریه در گروه نشریات علوم پایه، فنی و مهندسی  و 43 نشریه در بخش علوم انسانی به جشنواره ارسال شده است.

رئیس پنجمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان با بیان این مطلب که دانشجویان با تهیه و تدوین نشریات دانشجویی در مباحث مختلف در زمینه علوم مرتبط وارد شده و به تحقیق و پژوهش می‌پردازند، افزود: انتظار می‌رود دانشجویان از تمامی لحظات عمر خویش در راستای تحقق منویات رهبری و نهادینه شدن اهداف انقلاب بردارند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر