اخبار و اطلاعیه ها

شنبه 5 خرداد 1397 روحیه جهادی در جوانان ما نهادینه شد.

به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر حلقه صالحین با حضور فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی و رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، همزمان با گرامیداشت فتح غرورآفرین خونین شهر حلقه صالحین با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح استان مرکزی و دکتر علی اکبر ملکی راد رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی و دکتر سیما عباسی معاون دانشگاه پیام نور استان مرکزی و جمعی از کارکنان دانشگاه در سالن جلسات برگزار شد.

دکتر علی اکبر ملکی راد رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی ضمن خیرمقدم به فرمانده سپاه و فرمانده بسیج ادارات شهید باهنر اراک گفت: فتح خرمشهر به شکل باورنکردنی رقم خورد و نمایش رشادت ها و تلاشهای رزمندگان ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی به عنوان سخنران این نشست گفت: ایران در دوران تاریخ جنگ های متعددی داشته که فرجام آنها کوچک شدن و از دست دادن بخشی از آب و خاک را بدنبال داشته و در مقاطعی فرهنگ کشور هم دچار مشکل شده است.

سردار محسن کریمی افزود: مقطعی که ما به افتخار می کنیم نه تنها خاکی به دشمن ندادیم بلکه به اعتقادات بزرگی دست یافته و در آن روحیه انقلابی جهادی در جوانان ما نهادینه شد و با همان روحیه از کشورهای مظلوم حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ما شروع کننده نبودیم ولی به یاری خداوند پیروز جنگ بودیم و اگر این تجربه و با عنایت به روایات و آیات قرآنی به تاریخ نگاه کنیم به چند اصل مهم دست پیدا می کنیم.

ایشان با اشاره به آیات قرآن به این اصول اینگونه اشاره کرد: تحولات تاریخی به عنوان اولین اصل طبق آیات قرآن قانومند و جبری و تصادفی نیست و تابع علت و معلول است و دوم قوانین حاکم بر تاریخ یکسان بوده و فرازمانی و فرامکانی است و سوم اینکه تاریخ یک آیینه تمام عیار برای عوامل پیروزی و شکست است.

کریمی با اشاره به آیینه تمام عیار تاریخ افزود: وقتی در تاریخ نگاه می کنیم ملت هایی که به تفرقه و مفاسد (اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ) و تجمل پرستی و دنیاپرستی گرایش پیدا کرده اند از درون متلاشی شده اند.

فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی ادامه داد: اندیشکده های آمریکا مدام می گویند جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی را از بین می برد چرا که هر چه دشمن به تقابل نظامی با ایران پرداخت با شکست مواجه شد.

در پایان سردار کریمی خاطراتی از نحوه پیروزی و عنایات خداوند در فتح خرمشهر را بیان نموده و با همراهی کارکنان نمازجماعت در نمازخانه ستاد استان برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر