اخبار و اطلاعیه ها


سه‌شنبه 21 بهمن 1393 برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه اقتصاد مقاومتی دیروز دوشنبه مصادف با بیستم بهمن ماه 93( روز انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش های اسلامی) در سالن کنفرانس ستاد استان با حضور کارکنان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم مجید زاهدی پویا-مدیر فرهنگی و امور دانشجویی استان- ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در خصوص اقدامات دانشگاه پیام نور مطالبی را عنوان کرد و گفت: پیرو نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری و بیانات ارزشمند ایشان در مشهد مقدس در خصوص الزامات اقتصاد مقاومتی، دانشگاه پیام نور استان اقدام به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی کرد.

وی گفت: مباحث مبانی اقتصاد مقاومتی در طی 12مرحله از طریق اتوماسیون اداری برای کلیه همکاران مراکز و واحدها ارسال و آزمون اقتصاد مقاومتی در شهریور ماه 93 به طور همزمان در کلیه مراکز و واحدها برگزار شد.

زاهدی پویا افزود: برگزاری کارگاههای اقتصاد مقاومتی در 13مرکز و واحد، نصب برد اقتصاد مقاومتی و ارسال طرح ها و ابتکارات همکاران در این خصوص از جمله اقدامات انجام شده بود.

در ادامه احمد گودرزی –مدرس کارگاه- به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مشکلات ساختاری توسعه، عدم شکل گیری بازارهای رقابتی و کارآمد، رشد اندک بهره وری، ظرفیت پایین رشد اقتصادی و ... اهمیت این موضوع را افزایش می دهد.

وی به تئوری پنجره شکسته اشاره کرد و گفت: ما باید به ظرفیت های بالقوه در اقتصاد ایران توجه کنیم . برخورداری از جایگاه اول به لحاظ ذخائر نفت و گاز جهان، ذخایر فراوان معدن، جایگاه ممتاز به لحاظ ظرفیت های گردشگری و نیروهای انسانی جوان تحصیلکرده از جمله ظرفیت های موجود می باشد.

گودرزی در پایان به مؤلفه های بلند مدت و کوتاه مدت در راهبردهای کلان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: وجود یک محوریت موضوعی، نظام آموزشی مناسب با اقتصاد مقاومتی، ارج نهادن به تحقیق و پژوهش کاربردی در این زمینه و نظم رسانه ای آموزه های اقتصاد مقاومتی می تواند در رواج اقتصاد مقاومتی مهم باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر