اخبار مراکز وواحدها
چهارشنبه 4 آذر 1394 برگزاری کارگاه مهارت های تخصصی مشاوره در دانشگاه پیام نور مرکز محلات

انجمن علمی روانشناسی دانشگاه پیام نور محلات، کارگاه مهارت های تخصصی مشاوره ویژه دانشجویان رشته روانشناسی را یکم آذر ماه در سالن جلسات این مرکز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در این کارگاه تلاش برای رسیدن به هدف از مسیرهای خاص و یافتن بهترین راه حل و استفاده از راهبردهای حل مسئله به صورت کلی و عملی مورد بحث قرار گرفت.

علیرضا دولتی ،مدرس کارگاه، در این خصوص گفت: در حل مشکلات و معضلاتی که در حوزه دانش آدمی قرار نمی گیرد، نقش مشاوره از جایگاه خاصی برخوردار است. هنگامی که مشاور فرد را در جهت حل مسئله ای یاری و هدایت می‌کند، ابتدا زمینه های مناسب برای درک و فهم سئوال یا مسئله را فراهم می آورد و به مراجع خود کمک می کند تا اطلاعات لازم برای حل مشکل را از طریق مجاری مناسب کسب تا بتواند اطلاعات اصلی و کمکی را از اطلاعات حاشیه ای که یاریگر او نیستند جدا سازد. آنگاه باید فرد ترغیب شود تا به راه حل های متفاوت بیندیشد و برای هر راه حل نتیجه نهائی آن را پیش بینی نماید و بهترین روش در حل مشکلات را بیابد.

وی در ادامه اظهار داشت: با نگاهی جامع به فعالیت های فوق و بررسی جایگاه مشاوره به این نتیجه مهم می‌رسیم که وجود مشاورانی آگاه و مجرب در جهت یاری کردن به انسانهای دارای مشکل، ضرورت تام خواهد داشت. آنان همواره در صدد آن هستند که فضائی فراهم آورند که فرد مبتکر و مستقل اندیش بار آید، از قید محدودیت ها رهایی یابد و در حل مسائل زندگی خود موفق باشد.

همچنین مهارتهای فرد مشاور در مواجهه با فرد مراجعه کننده و نحوه رفتار و استخراج اطلاعات از وی توسط استاد بیان شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر