اخبار مراکز وواحدها


شنبه 29 آذر 1393 آزمایش تأثیر تلاوت قرآن کریم بر سرعت رشد گیاهان،جلسه شورای فرهنگی،غبار روبی مزار شهدای گمنام و برگزاری مسابقات دومینو در پیام نور محلات

آزمایش تأثیر تلاوت قرآن کریم بر سرعت رشد گیاهان در پیام نور مرکز محلات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: محمد رضا فیضیان کارمند دانشگاه پیام نور محلات و قاری برجسته کشوری تأثیر تلاوت قرآن کریم بر تسریع رشد گیاهان را طی تحقیقی اثبات کرده است.

فیضیان گفت: بطری هایی حاوی تعداد مساوی دانه های جو و شرایط محیطی یکسان، که 5 بطری با تیمار روزانه دو ساعت تلاوت قرآن و 5 بطری دیگر بدون تلاوت قرآن جهت آزمایش آماده شد. در ابتدای روز سوم مشاهده شد که بطری هایی که برای آنها قرآن پخش شده بود میزان جوانه زنی بسیار زیادی نسبت به بطری هایی داشتند که اصلا صدای قرآن برای آنها پخش نشده بود. پخش آیات قرآن کریم در نزدیکی گیاهان طی چند روز، میانگین سرعت رشد آنان را به صورت قابل ملاحظه‌ای بالا می برد. آثار رشد سریع گیاهانی که از صوت قرآن بهره‌ مند می‌شوند، در مقایسه با دیگر گیاهانی که در محیط و شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای مشابه رشد می‌کنند، کاملا آشکار است. تحقیق و آزمایش درباره این موضوع  تازگی ندارد و پیش‌ تر نیز محققان مختلف طی آزمایشاتی تسریع رشد گیاهان با شنیدن قرآن را اثبات کرده بودند.

دانشگاه پیام نور مرکز محلات پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز محلات برگزار شد . در این جلسه در خصوص برنامه های پیشنهادی دی ماه تصمیم گیری و برگزاری کارگاه مقاله نویسی، برگزاری کارگاه آموزشی SPSS و کارگاه مهارت های دانش ازدواج در ده جلسه ویژه دانشجویان مصوب شد.

غبار روبی مزار شهدای گمنام توسط کارکنان  پیام نور مرکز محلات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز محلات با حضور بر سر مزار شهدای گمنام شهرستان ادای احترام و غبارروبی کردند.  

برگزاری مسابقات دومینو بین دانشگاهی در پیام نور مرکز محلات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: امور فرهنگی اقدام به برگزاری مسابقات دومینو ویژه دانشجویان دانشگاه های شهرستان محلات کرد. در این مسابقات 8 تیم به صورت گروهی از دانشگاه مهرگان، علمی و کاربردی، آزاد و پیام نور با هم به رقابت پرداختند و چهار تیم به مرحله نیمه نهایی رسیدند.

در نهایت تیم دانشگاه پیام نور محلات با کسب بالاترین امتیاز برنده اعلام و جوایزی به تیم های اول و دوم تقدیم شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر