اخبار مراکز وواحدها
سه‌شنبه 26 فروردین 1393 مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی
حضرت ام البنین محل حوائج است 
به مناسبت گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسمی در دانشگاه  پیام نور آشتیان برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام محمدباقر امیری امام جماعت دانشگاه گفت: حضرت ام البنین (س) محل حوائج است از او بخواهیم کهدلمان را الهی کند و ما را یاری کند تا دستمان از دامان اهل بیت جدا نشود.
ایشانبا بیان این که حضرت ام البنین (س) بانوی بسیار مکرمی است که بعد از شهادت حضرتفاطمه زهرا (س) به بهترین شکل ممکن برای فرزندانش مادری کرده است افزودند: محبتایشان به خاندان نبوت به شکلی بود که بعد از شهادت حضرت علی (ع) مدافع ولایت حضرتامام حسن مجتبی (ع) بود و همچنین این خانم با بصیرت با علاقه ی زاید الوصفی که بهسیدالشهدا (ع) داشتند قمر بنی هاشم و سه پسر دیگرش را همراه امام حسین به کربلافرستادند و به آنان سفارش کردند که پیوسته در خدمت امام حسین (ع) باشند.
امام جماعت دانشگاه با اشاره به آیه 33 سوره فصلت افزودند: باید کاریکنیم که شرمنده ی شهدا نشویم و شهدا احساس غربت نکنند؛ شهدایی که برای حفظ دین واسلام و ناموس و خاک و وطن و آزادیمان خونشان را نثار کردند.
مراسم بزرگداشت وفات حضرت ام البنین (ع) در مرکز محلات
دانشگاه پیام نور محلات مراسم بزرگداشت وفات حضرت ام البنین (ع) برگزار کرد.
امور فرهنگی مرکز محلات به مناسبت وفات حضرت ام البنین(ع)، مادر حضرت عباس(ع) و همسر امیرالمومنین(ع)، مراسم بزرگداشت این بانوی بزرگ اسلام را برگزار کرد.
در این مراسم حجت الاسلام شهسواری، امام جماعت مرکز در خصوص مقام و مرتبه این بانوی بزرگوار گفت: حضرت ام البنین در واقعه کربلا حضور نداشت، هنگامى که بشیر به مدینه بازگشت و ام البنین را ملاقات کرد، خواست تا خبر شهادت فرزندانش را به وى دهد ام البنین گفت: رگ قلبم را پاره کردى بچه ‏هایم و آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبد الله علیه السلام، از حسین برایم بگو .
همزمان با روز تکریم از مادران و همسران شهدا، قبور مادران شهدا در گلراز امام زاده احمد توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور تفرش گلباران و با گلاب معطر شد.
همزمان با سالروز وفات حضرت‌ ام ‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا قبور مادران شهدا در گلزار امام زاده احمد شهرستان تفرش توسط دانشگاهیان پیام نور و کارکنان بنیاد جانبازان و ایثارگران گلباران و با گلاب معطر شد.
غلامرضا فرخی مسئول حراست و عضو علمی دانشگاه پیام نور تفرش با اشاره به نقش تاثیرگذار مادران شهدا در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: با وجود چنین مادرانی فرزندانی صالح تربیت شده و از جان خود برای حفظ خاک و ناموس گذشتند، استقلال، امنیت و عزت نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی چنین مادرانی است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر