اخبار مراکز وواحدها
سه‌شنبه 13 تیر 1396 علائم مصرف شیشه چیست؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور: کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر وآسیب های روانی و اجتماعی ویژه اساتید وکارکنان با حضور سروان سمیعی دوشنبه 12 تیرماه در دانشگاه پیام نور مرکز اراک با همکاری بسیج اساتید برگزار شد.

ستوان سمیعی به بیان تاریخچه انواع مواد مخدر و مشتقات آنها و علائم مصرف کنندگان در بدو مصرف پرداخت.

وی ادامه داد:  علائم شناخت فرد معتاد،دلایل گرایش افراد به مصرف مواد،عوارض مصرف،معرفی انواع مواد اعتیاد آور و اثرات ویژه هر کدام بر جسم و روان مصرف کننده ها و مواردی دیگر را در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار داد.

کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدرس این کارگاه تصریح کرد: انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه است و خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی اشاره کرد: انواع مخدرهای رایج، جنبه های اعتیاد آور این مواد را بسیار جدی و مضر دانست و افزود شیشه با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به خطری جدی برای نسل جوان تبدیل شده است. صنعتی بودن این ماده مخدر و اختلالات فکری و روحی ناشی از آن از دیگر عوارض و مضرات آن می باشد.                                                                                

در پایان کارگاه با حضور سرهنگ چگینی و ریاست دانشگاه پیام نور مرکز اراک تفاهم نامه ای در خصوص برگزاری کارگاه های پیشگیری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ویژه دانشجویان وکارکنان بسته شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر