سوال:مرکز رشد چیست ؟
پاسخ:مرکزی است تحت مدیریت متخصصین حرفه ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینانی که اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند ، پشتیبانی می کند.
سوال:هسته و واحدهای فناوری کدامند ؟
پاسخ:هسته فناوری : مقصود افراد یا گروههای حقیقی هستند که دارای ایده نوآورانه صنعتی یا خدماتی هستند و به منظور تکمیل ایده خود در دوره پیش رشد مستقر می شوند و در صدد تشکیل یک موسسه یا شرکت حقوقی در یک زمینه کاری مشخص می باشند
واحد های فناوری :واحدهای دارای هویت حقوقی مستقل از مرکز رشد بوده که در زمینه تحقیقات کاربردی و توسعه ای ، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس ، انتقال فناوری ، ارائه خدمات تخصصی و فعالیت در جهت تجاری کردن نتایج تحقیقات فعالیت می نمایند و در مرکز رشد مستقر هستند . این واحدها از جمله شامل شرکتهای خصوصی ، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع ، و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه ها یا دستگاه های اجرایی هستند.
سوال:چه کسانی می توانند در مرکز رشد مستقر شوند ؟
پاسخ:مرکز رشد شامل دو دوره رشد و پیش رشد ( رشد مقدماتی ) می باشد که ضمن تعریف این دوره ها مشخص می شود چه کسانی می توانند وارد این دوره ها شوند :
دوره پیش رشد : دوره ای حداکثر 6 ماهه است که در آن افراد و یا گروه های مستعدی که دارای ایده های نوآورانه صنعتی هستند پس از تائید طرح و ایده آنها توسط مدیریت ،وارد می شوند ، به این افراد مشاوره و آموزشهای لازم برای آشنایی با بازار ، شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و ایجاد هویت های حقوقی مستقل داده می شود. در صورت موفقیت در این دوره مقدماتی و کسب هویت مستقل حقوقی ، این گروهها می توانند متقاضی اسکان رسمی در مرکز رشد شوند.
دوره رشد : دوره ای است حداکثر 3 ساله که طی آن واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد به معیارهای رشد یافتگی دست یافته و پس از آن از مرکز رشد خارج می شوند.
علاوه بر این شرکتهای دانش بنیان نیز می توانند در مرکز رشد مستقر شوند .
سوال:روند ایجاد مرکز رشد چیست ؟
پاسخ:انجام مطالعات اولیه و امکان سنجی توسط سازمان موسس( دانشگاه پیام نور استان ) و تهیه گزارش توجیهی
تکمیل کاربرگ درخواست تاسیس مرکز رشد و ارسال آن به دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت
بررسی کاربرگ در گروه رشد و کارآفرینی این دفتر وارسال آن در صورت تائید با امضای بالاترین مقام اجرائی دانشگاه به وزارت متبوع
ارائه گزارش توجیهی به انضمام کاربرگ تکمیل شده درخواست تاسیس به معاونت فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
ارزیابی و جمع بندی نظرها براساس دستورالعمل صدور موافقتا صولی توسط هیات ارزیابی مستقر در معاونت فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، طی دو مرحله مقدماتی و نهائی ودر محدوده زمانی حداکثر 4 ماهه
اعلام نتیجه بررسی به سازمان موسس و در صورت تایید ، صدور مجوز تاسیس (موافقت اصولی) از طرف معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مدت اعتبار موافقت های اصولی صادره حداکثر سه سال خواهد بود و متقاضیان لازم است بلافاصله پس از اخذ موافقت ا صولی نسبت به احراز تدریجی شرایط لازم جهت اخذ موافقت قطعی اقدام نمایند، بدیهی است که در صورت عدم احراز شرایط صدور موافقت قطعی در زمان مقرر، موافقت ا صولی لغو خواهد گردید.
*** تذکر : علاوه بر این مرکز رشد می تواند به صورت اقماری و به عنوان زیر مجموعه پارک علم و فناوری در هر استان ایجاد و فعالیت نماید .
سوال:آیا در دانشگاه پیام نور مرکز رشد وجود دارد ؟
پاسخ:در حال حاضر دانشگاه برای ایجاد شبکه ای متشکل از مراکز رشد مستقر در واحد ها و مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور که از طریق سیستم شبکه ای به هم مرتبط باشند به صورتی که بتوانند از طریق این سیستم با استفاده از فناوری اطلاعات خدمات آموزشی ، مشاوره ای و بازار یابی و حقوقی دریافت نمایند ، به عنوان شبکه داخلی مراکز رشد اقدام نموده است . آئین نامه ها و دستورالعملهای ایجاد آن مراحل نهایی تصویب را طی می کندو به محض تصویب به همه استانها برای اجرا ابلاغ خواهد شد . علیرغم آن در استانهای لرستان – مرکز نورآباد ، کرمان – مرکز کرمان و تهران – مرکز تهران شمیرانات ، مرکز رشد اقماری به عنوان زیر مجموعه پارک های علم و فناوری این استانها فعالیت می نماید .
سوال:چه خدماتی از طرف مراکز رشد دانشگاه پیام نور ارائه می شود ؟
پاسخ:این خدمات شامل تامین محل کار (به صورت اجاره) ، خدمات آزمایشگاهی ، کارگاهی و اطلاع رسانی ، خدمات مدیریتی ، پروژه یابی و بازاریابی ، آموزش های تخصصی ویژه و مشاوره و سایر خدمات مرتبط با توسعه ، رشد و ارتقای واحدهای فناوری می باشد .
سوال:آیا در قبال این خدمات هزینه ای از هسته ها / واحدها و یا شرکتهای دانش بنیان اخذ می گردد ؟
پاسخ:برای ارائه این خدمات تعرفه هایی با حداقل مقادیر و با رعایت صرفه و صلاح هسته ها / واحدها و شرکتها و با هدف حمایت از آنها منظور می شود .
سوال:شرکت دانش بنیان چیست ؟
پاسخ:شرکتها و مؤسسات دانش بنیان که در زمینه «گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری» و «تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل (طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده بالا» فعالیت می نمایند، شرکت یا مؤسسه دانش بنیان محسوب می شوند.
تذکر :
الف ـ فعالیتهایی نظیر برگزاری و شرکت در همایشهای علمی، خدمات کتابداری، آموزش و کارآموزی، فعالیتهای عادی و روزمره نرم افزاری و سایر فعالیتهایی که هدف آنها طراحی محصـولات یا خدمات یا بهبود کیفیت آنها نیست، از فعالیتهای دانش بنیان به شمار نمی روند.
ب ـ نمایندگی شرکت های خارجی و شرکت های واردکننده محصولات دانش بنیان که به امر تجارت می پردازند، از شمول آیین نامه شرکتهای دانش بنیان خارج هستند.
ج ـ شرکت های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتها و مؤسساتی که بیش از پنجاه درصد از مالکیت آنها متعلق به شرکت های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی باشد، مشمول حمایت های قانون نیستند
سوال:روند ایجاد شرکت دانش بنیان چیست ؟
پاسخ: پس از ورود اطلاعات توسط شرکتهای متقاضی در سامانه«daneshbonyan.ir» ، دبیرخانه کارگروه آنها را برای کارگزاران مربوطه ارسال میکند و در مدت زمان مشخصی، نتایج بررسیها را از آنها تحویل میگیرد و به کارگروه (یا کمیته کارشناسی حسب مورد) ارجاع میدهد. پس از نهایی شدن بررسیها، دبیرخانه کارگروه نتیجه را به شرکت متقاضی اعلام می کند.
در صورت تایید، شرکت متقاضی برای مدت 2 سال شرکت دانشبنیان محسوب شده و موظف است در این مدت فرآیند رتبهبندی شرکت خود را، بر اساس معیارها و فرایند رتبهبندی مصوب کارگروه به پایان برساند.
درصورتی که شرکت نتواند در مدت 2 سال پس از تأیید دانشبنیان بودن، رتبهبندی خود را به پایان برساند، و یا در صورت عدول از شرایط مندرج در این آئیننامه در هر زمان، دانشبنیان بودن شرکت ملغی میشود.
*** قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و آئین نامه اجرایی آن و سایر اطلاعات مورد نیاز در این خصوص در پورتال دانشگاه پیام نور / ساختار دانشگاه / معاونت فناوری و پژوهش / دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت /گروه توسعه فناوری درج شده است .
سوال:آیا به اختراعات ثبت شده اعضای هیئت علمی دانشگاه پاداش تعلق می گیرد ؟
پاسخ:خیر ، اعضای هیئت علمی می توانند در قبال ارائه سند ثبت اختراع ، از امتیاز ارتقا مرتبه و پژوهانه مطابق با آئیننامههای مربوطه برخوردار شوند .
سوال:چگونه باید تاییدیه علمی اختراع را اخذ کرد ؟
پاسخ:اعضای هیئت علمی مخترع میتوانند با مراجعه به سازمان پژوهشهای علمی صنعتی و انجام مراحل زیر نسبت به اخذ تائیدیه اختراع اقدام نمایند:
1-تکمیل پرسشنامه مشخصات اختراع (لینک اسناد- فرمها)
2-ارائه درخواست کتبی
3 - ارائه تصویر نامه ریاست محترم اداره ثبت اختراعات بهسازمان و اظهارنامه ارائه شده به اداره ثبت اختراعات(در خصوص نامه های استعلاماداره ثبت اختراع) یا ارائه کپی برابر با اصل شده گواهی ثبت اختراع و یا آوردنهمزمان کپی و اصل گواهی جهت رویت کارشناسان مدیریت مالکیت فکری در خصوص تقاضاهایدریافت تأییدیه اختراع
4-ارائه شرح کامل اختراع طبق استاندارد زیر:
الف- عنوان اختراع
ب- زمینه فنی مربوط به اختراع و دانش قبلی مربوطه
ج:ارزیابیدانش قبلی
د: افشای اختراع
ه: ارائه راه انجام اختراع
و: تأثیرات سودمنداختراع
ز: ادعاها
ح: چکیده
ط: اشکال و تصاویر
5 - درصورتی که اختراع توسطشخص، گروه و انجمنی تأیید شده است، تأییدیه مذکور باید ضمیمه مدارک فوق شود.
علاوه بر این تائیدیه اختراع می تواند از دانشگاههای تهران ، اصفهان ، مشهد ، شیراز و تبریز اخذ شود .
سوال:فعالیت کارآفرینی شامل چه مواردی می باشد؟
پاسخ:کارگاه کارآفرینی، دورههای کارآفرینی، همایش کارآفرینی، سمینار کارآفرینی، جشنواره کارآفرینی، بازدید از محیطهای کارآفرینانه، برگزاری مسابقات و نمایشگاه، دعوت از کارآفرینان جهت سخنرانی، اعلام تفاهم نامه و قراردادهای فیمابین دانشگاه و سازمانهای دولتی و غیردولتی در خصوص کارآفرینی، تألیفات در زمینه کارآفرینی شامل کتاب، مقاله و مجله.
سوال:تاریخ ارسال گزارش کارآفرینی به سازمان مرکزی
پاسخ:گزارش کلی سال جهت ارائه به کاراد (دفتر کارآفرینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) خرداد ماه هر سال.
اعلام برنامه های پیش بینی شده در پایان ماههای فروردین، تیر، مهر و دی.
ارائه گزارشها پایان هر فصل.
روند هزینه کرد بودجه کارآفرینی استان؟
سوال:با توجه به تمرکز بودجه کارآفرینی استانها در سازمان مرکزی روند به این صورت خواهد بود:
پاسخ:ارسال گزارش مالی فعالیتهای کارآفرینی استانها به همراه کلیه اسناد به دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت
تأیید فعالیت های صورت گرفته از سوی دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت
ارسال از سوی دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت به اداره کل مالی سازمان مرکزی جهت پرداخت طبق ضوابط و مقررات مربوطه
سوال:طرح های ارتباط با جامعه و صنعت چگونه طرح هایی هستند؟
پاسخ:طرح ارتباط با جامعه و صنعت به طرح هایی اطلاق می شود که مجری طرح دانشگاه یا یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوده و کارفرما یکی از نهادهای دولتی و غیر دولتی باشند.
سوال:از چه طریقی میتوان از عناوین و موضوعات طرح های ارتباط با صنعت مطلع شد؟
پاسخ:از طریق فراخوانهایی که نهادهای دولتی و غیر دولتی به دانشگاه اعلان کرده و در پورتال دانشگاه اطلاع رسانی می گردد. شایان ذکر است عناوین طرح ها باتوجه به حیطه تخصصی به ادرس الکترونیکی اعضای هیئت علمی ومراکز و واحدهای دانشگاهی اطلاع رسانی می گردد.
سوال:محل تامین اعتبار مالی طرح از طریق چه منبعی است؟
پاسخ:اعتبار مالی طرح های این حوزه توسط کارفرما طبق قرارداد معین تامین می گردد.
سوال:چه کسانی می توانند در اجرای طرح های ارتباط با جامعه و صنعت مشارکت داشته باشند؟
پاسخ:کلیه اعضای هیئت علمی بصورت مجری یا همکار طرح میتوانند باتوجه به فراخوانهای اطلاع رسانی شده از سوی نهادها با توجه به رزومه و پذیرش پیشنهادیه طرح توسط شواری پژوهشی کارفرما میتوانند در انجام طرح مشارکت نمایند.
کلیه کارکنان اداری و دانشجویان دانشگاه فقط بصورت همکار میتوانند در انجام طرح های ارتباط با جامعه و صنعت مشارکت بنمایند.
سوال:روند انجام طرح های ارتباط با صنعت چگونه است؟
پاسخ:قرارداد پژوهشی طرح های ارتباط با صنعت به دو شیوه با سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی منعقد می گردد:
الف) قرارداد پژوهشی بین دانشگاه و نهاد دولتی و غیر دولتی منعقد شده و سپس طبق توافقنامه داخلی( فرم شماره21و 11) به عضو علمی منتخب توسط شورای پژوهشی استان/سازمان مرکزی واگذار می گردد.
ب) قرارداد پژوهشی بطور مستقیم بین عضو علمی و نهاد دولتی و غیر دولتی منعقد شده و سپس طبق مجوز انجام طرح پژوهشی( فرم شماره 11) توسط شورای پژوهشی استان/سازمان مرکزی واگذار می گردد.
سوال:روند دریافت حق الزحمه پژوهش در طرح های ارتباط با صنعت چگونه است؟
پاسخ:در این طرح ها در صورتیکه مبلغ طرح صدمیلیون ریال و یا بیشتر باشد حق بالاسری تعلق می گیرد( حق بالای سری عبارتست از تعلق ده درصد از حق الزحمه پژوهش به دانشگاه). درصورتیکه دانشگاه طرف قرارداد با نهاد دولتی و غیر دولتی باشد حق پژوهش به حساب دانشگاه واریز شده و پس از کسر کسورات قانونی و حق بالاسری حق الزمکه مجری و همکاران طرح به حساب تعیین شده از سوی مجری اصلی طرح واریز می گردد، ولی اگر عضو علمی در قرارداد بعنوان نماینده دانشگاه قرار گرفته باشد می بایست پس از دریافت حق الزمه پژوهش حق بالاسری را به حساب دانشگاه واریز نماید.
سوال:نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی طرح های ارتباط باصنعت در گرنت پژوهشی و ارتقاء اعضای هیئت علمی چگونه می باشد؟
پاسخ:امتیازات اینگونه طرح ها همانند طرح های دیگر منظور می گردد.
سوال:چگونه با دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، ارتباط برقرار کنیم؟
پاسخ:سرکار خانم علاءالدینی/ مسئول دفتر
1. تلفن تماس: 22458318-23322318
2. فکس: 22458319
3. آدرس الکترونیکی: re_scientific.pnu.ac.ir
سوال:چگونه با کارشناسان دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، ارتباط برقرار کنیم.
پاسخ:گروه کارآفرینی و نوآوری
سرکار خانم تدین/ رشد
1. تلفن تماس: 22485220- 23322489
2. آدرس الکترونیکی: tose_fannavari@pnu.ac.ir
سرکار خانم حسینی کلام/ کارآفرینی
3. تلفکس 22458319-021-23322329
4. آدرس الکترونیکی pnu.karafarini@yahoo.com
گروه ارتباط با صنعت
سرکار خانمها: ایرانی و کریمی
1. تلفن تماس: 22485219 - 23322489
2. آدرس الکترونیکی: ertebat_sanat@pnu.ac.ir
سوال:چگونه از فرمها، آییننامهها، اولویتهای پژوهشی و ... دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت مطلع شویم؟
پاسخ:از طریق پورتال دانشگاه پیام نور/ لینک معاونت فناوری و پژوهش/ دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت
سوال:آیا دانشگاه به پایگاههای علمی لاتین جهت دانلود متن کامل مقاله و کتاب به صورت online دسترسی دارد؟
پاسخ:دانشگاه به برخی از پایگاههای لاتین جهت دریافت متن کامل مقالات از سال 2000 میلادی به بعد دسترسی online دارد.
سوال:از کجا می توان به آخرین اطلاعات مربوط به پایگاههای علمی قابل دسترس در دانشگاه آگاهی یافت؟
پاسخ:با مراجعه به پورتال اصلی دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir قسمت پایگاههای علمی در صفحه اصلی پورتال می توانید کلیه اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با پایگاهها را دریافت نمایید.
سوال:نام پایگاههای علمی لاتین که دانشگاه به آنان دسترسی دارد چیست؟
پاسخ:در حال حاضر دانشگاه به پایگاههای علمی SPRINGER, EMERALD, SAGE دسترسی دارد اما دسترسی به سامانه های دیگر که امکان دانلود مقالات را از 150 پایگاه علمی را فراهم نماید نیز در دستور کار قرار دارد که بعد از انجام کار و عملیاتی شدن آن در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
سوال:کدام مراکز دانشگاه به پایگاههای علمی لاتین دسترسی دارند؟
پاسخ:در حال حاضر فقط سازمان مرکزی و مرکز تحصیلات تکمیلی به این پایگاهها دسترسی دارد.
سوال:آیا فقط از داخل دانشگاه می توان به پایگاهها دسترسی داشت و یا خارج از دانشگاه نیز می توان از این پایگاهها استفاده کرد؟
پاسخ:در حال حاضر فقط می توان از داخل دانشگاه (سازمان مرکزی و مرکز تحصیلات تکمیلی) از این پایگاهها استفاده نمود اما با راه اندازی سامانه جدید هر عضو علمی یا دانشجویان دوره دکتری می توانند با داشتن نام و رمز کاربری از هر مکانی که به اینترنت وصل شوند می توانند متن کامل مقالات خود را دریافت نمایند.
سوال:آیا برای ورود به این پایگاهها باید نام و رمز کاربری داشت؟ در صورت پاسخ مثبت به این سوال نام و رمز کاربری را باید از کجا دریافت نمود؟
پاسخ:برای استفاده از پایگاهها در محل دانشگاه نیازی به داشتن نام و رمز کاربری نیست و تنها با داشتن نام و رمز عبور اینترنتی دانشگاه می توانند از این پایگاه ها استفاده نمایند که این نام و رمز عبور را باید از مدیریت IT دانشگاه دریافت نمایند. اما با راه اندازی سامانه جدید دریافت مقالات بیرون از محیط دانشگاه باید نام و رمز عبور داشته باشند که بعد از راه اندازی، نام و رمز کاربری از طرف مدیریت تحقیقات و خدمات پژوهشی و فناوری دانشگاه در اختیار اعضای علمی، دانشجویان دوره دکترا و کارشناسان کتابخانه مراکز طبق لیستی که در اختیار دارند به آدرس ایمیل آنان ارسال خواهد شد.
سوال:آیا برای دریافت متن کامل مقاله و یا کتاب باید هزینه پرداخت نمود؟
پاسخ:خیر اساتید، دانشجویان و کلیه پژوهشگران دانشگاه برای دریافت متن کامل مقاله به صورت online و یا offline هیچ گونه مبلغی نباید پرداخت نمایند.
سوال:در صورت نداشتن دسترسی online به پایگاههای علمی در دانشگاه و یا عدم امکان حضور در دانشگاه برای استفاده از پایگاهها، آیا راهی برای دریافت متن کامل مقاله مورد نیاز وجود دارد؟
پاسخ:بله کلیه اعضای علمی، دانشجویان و کلیه پژوهشگران مشغول در دانشگاه می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس www.pnu.ac.ir ، فرم درخواست مقاله را از قسمت پایگاههای علمی (در صفحه اصلی پورتال) دانلود نمایند و بعد از تکمیل دقیق فرم (در صورت داشتن عنوان مقاله، عنوان مقاله را به صورت کامل از پایگاههایی که دانشگاه به آنان دسترسی دارد و نام پایگاه، و در صورتی که عنوان مقاله را ندارند کلید واژه های مرتبط با موضوع مورد تحقیق خود را در فرم قید نمایند)، فرم تکیل شده را به آدرس پست الکترونیکی موجود در فرم، ایمیل نمایند تا متن کامل مقالات مورد نیاز حداکثر ظرف مدت یک روز کاری به آدرس پست الکترونیکی آنان ارسال گردد.
سوال:آیا امکان فعال سازی مراکز دانشگاه جهت دسترسی online به پایگاههای علمی وجود دارد؟
پاسخ:یکی از سیاستهای دانشگاه ایجاد دسترسی online مراکز به ویژه مراکز دارای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک عملی گردد.
سوال:جهت درخواست تألیف کتاب به کجا مراجعه کنیم؟
پاسخ:در حال حاضر متقاضیان میتوانند تنها از طریق الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه تدوین منابع آموزشی پیام نور درخواستهای خود را درج نمایند.
سوال:آیا غیر از سامانه راه دیگری جهت درخواست تألیف وجود دارد؟
پاسخ:خیر، در حال حاضر متقاضیان فقط میتوانند از طریق سامانه درخواست خود را اعلام نمایند.
سوال:آدرس سامانه تدوین منابع آموزشی دانشگاه پیام نور چیست؟
پاسخ:متقاضیان میتوانند از طریق آدرس http://tadvin.pnu.ac.ir و یا لینک سامانه تدوین منابع آموزشی موجود در پرتال پیام نور (pnu.ac.ir) وارد سامانه شوند.
سوال:چگونه به سامانه وارد شویم؟
پاسخ:* اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور میتوانند از طریق زیر وارد سامانه و صفحه اختصاصی خود شوند:
درج کد کاربری: کد ملی
درج رمز عبور: کد استادی
درج کد امنیتی: کد امنیتی نمایش داده میشود
* اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه پیام نور بایستی اول در سامانه ثبت نام کنند و از طریق زیر وارد سامانه و صفحه اختصاصی خود شوند
درج کد کاربری: کد ملی
درج رمز عبور: رمزی که سامانه در پایان ثبت نام به کاربر میدهد
درج کد امنیتی: کد امنیتی نمایش داده میشود
سوال:چگونه در سامانه تدوین ثبت نام نماییم؟
پاسخ:در سامانه تدوین در سربرگ فراخوان گزینه (سایر موارد – ثبت نام جدید) را کلیک کرده و در صفحه باز شده کلیه اطلاعات خواسته شده را درج نموده و سپس گزینه ذخیره اطلاعات و ورود به مرحله بعد را زده و در پایان سامانه کدی را به عنوان رمز عبور ارائه میدهد.
سوال:چگونه در سامانه تدوین درخواست خود را وارد نماییم؟
پاسخ:از طریق منوی درخواست همکاری و به سه نوع فردی، گروهی نوع 1، گروهی نوع 2 میتوانید درخواستهای خود را درج نمایید در ضمن در همین منو گزینه ای به نام راهنمای درخواست همکاری وجود دارد که انواع تألیف و مراحل به تفصیل توضیح داده شده است.
سوال:جهت هر گونه پیشنهاد و یا اعتراض بایستی به کجا مراجعه نماییم؟
پاسخ:جهت هر گونه پیشنهاد و یا اعتراض بایستی فقط به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اقدام شود.
سوال:فرآیند تولید محتوای الکترونیکی یک درس چگونه است؟
پاسخ:در ابتدا لیست دروسی که می بایست تولید محتوا شوند به همراه قطب تولید کننده و استاد تولید محتوای پیشنهادی، توسط معاونت آموزشی تعیین می شود. سپس این معاونت لیست ارسالی را جهت تولید به معاونت پژوهشی و دفتر تدوین ارسال می کند. دفتر تدوین برای اساتید معرفی شده ابلاغ صادر نموده و برای قطب مربوطه ارسال می نماید.
سوال:وظایف قطب ها در خصوص تولید محتوای الکترونیکی چیست؟
پاسخ: قطب ها وظیفه برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص نحوه تهیه و تولید محتوا و استفاده از نرم افزار برای اساتید، تنظیم قرارداد با اساتید، بررسی محتواهای الکترونیکی تولید شده توسط اساتید، تکمیل چک لیست فنی و پاسخ به مکاتبات و نامه های مربوط به تولید محتوای الکترونیکی را دارد.
سوال:نرم افزاری که برای تولید محتوای الکترونیکی در اختیار اساتید قرار می گیرد چیست؟
پاسخ:جهت تولید محتوای الکترونیکی توسط اساتید از نرم افزار Ispring استفاده می شود که خود نرم افزار به همراه Help آن در قالب لوح فشرده توسط قطب ها به اساتید داده می شود. همچنین در این لوح فشرده راهنمای چگونگی سناریو نویسی، قالب خالی محتوای الکترونیکی به صورت فایل پاورپوینت و ... موجود می باشد.