آخرین اخبار
1399/11/17 جمعه
حضرت زهرا نور ولایت پیامبر(ص) است

.

دکتر رستمی ریاست نهاد نمایندگی  نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها:
حضرت زهرا نور ولایت پیامبر(ص) است
حجت الاسلام رستمی ریاست نهاد نمایندگی  نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها در جلسه ای که به صورت الکترونیکی به همت دانشگاه پیام نور استان مرکزی و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ، دانشجویان  برگزار شد وجود نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها را  نور ولایت دانستند.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاها ، با اشاره به فضایل حضرت زهرا(سلام الله علیها) گفتند: وجود نورانی این بانوی گرامی از جایگاه و شان بالایی برخوردار است و مکررا نبی گرامی اسلام از جایگاه ایشان با عناوین مختلف تجلیل بعمل می آورند ؛ امام حسن عسکری(علیه السلام) در روایتی می‌فرمایند که مادر ما حضرت زهرا(سلام الله علیها) حجت بر ما ائمه و اهل بیت(علیهم‌السلام) هستند و این نشان از معنای عظیم و شگرفی دارد که قابل توجه است. وقتی پیامبر گرامی اسلام در جایی خطاب به حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌فرمایند: فداها ابوها و یا ایشان را ام‌ابیها می‌نامند، و حضرت را مادر خودشان می‌نامند، این سخنان نشان دهنده این است که نقش پر رنگ مادری ایشان حتی برای رسول عظیم الشان اسلام(صلی الله علیه و آله) است.

ایشان،  با اشاره به نقش اصلی زنان در خانواده افزود: نقش اصلی زن، انسان سازی و تربیت نسل در خانواده است. امور خانه اعم از اداره شوهر و روابط اعضاء خانواده، تدبیر امور منزل و... بر عهده بانوان است و این زن است که خانواده را رو به کمال و تعالی می‌برد و این امر درباره فرزندان به صورت جدی‌تر رخ می‌دهد؛ این سخن مهمی است که از دامان زن مرد به معراج می‌رود و هر خیری که برای مرد رخ می‌دهد در قالب فضایی است که تحت تاثیر فداکاری زنان و مادران از بدو تولد تا آخر عمر به دست می‌آید؛ این نقش اصلی بانوان است و نباید با هیچ نقشی معاوضه شود و البته در کنار آن در صورت وجود زمان و فرصت مناسب، وظایف اجتماعی دیگری هم برای بانوان مطرح می‌شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر