افتخارات
1399/12/5 سه‌شنبه
مصاحبه با دانشجوی مخترع دانشگاه پیام نور استان مرکزی

.

مصاحبه با دانشجوی مخترع دانشگاه پیام نور استان مرکزی
خودتان را معرفی بفرمایید ؟
سارا  جراحی هستم دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز خمین ووردی سال 97 هستم.
در خصوص اختراعتون توضیحاتی بفرمایید؟
این اختراع لباس سونای لاغری با قابلیت جابجایی هست که از قسمت های مختلف مانند سنسور ، اپلیکیشن ، هیتر، برد داخلی ، باتری و بدنه لباس تشکیل شده که برنامه پزشکی مرتبط با هر گروه وزنی را دارد، در این لباس شش هیتر بکار رفته ، که در قسمت جلو ، پلوها و عقب قرار داده شدند که قادرند تا 120 درجه سانتیگراد گرما تولید کنند ، میزان دما توسط اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی قابل کنترل هست ، هیترها انرژی توسط باتری تعبیه شده که قادر هست تا سه الی چهار ساعت بصورت مداوم برق مورد نیاز هیترها را تامین کنه تامین میشود.این لباس مشکلاتی که اتاقک های سونا دارند را برطرف کرده و معایب آن را به حداقل ممکن رسانده است از جمله این که در اتاقک های سونا ممکن است به دلیل دمای بالا چربی چشم تحریک شود و برای سلامتی مضر است همچنین پوست شکسته می‌شود که این لباس قیمت سر را شامل نمی شود همچنین از شیوع بیماری های قارچی و پوستی به دلیل عمومی نبودن جلوگیری می‌کند...استفاده از سونا را برای افرادی که مشکلات تنفسی و قلبی عروقی دارند ممکن کرده وقت گیر و هزینه بر بودن را به دلیل یکبار هزینه کردن مصرف کننده بجای پرداخت هزینه ی هر بار جلسه سونا و قابل حمل بودن و نیاز نداشتن به جای خاصی و با استفاده از باتری کار کردن و خیلی از مشکلات دیگر را پوشش داده است. همچنین محصول هم سونای خشک و هم بخار دارد و می‌توان با اپلیکیشن دما را در هر نقطه که می‌خواهیم بیشتر لاغر شود کنترل کنیم.
این اولین اختراع شما بوده یا اختراع دیگه های هم داشته اید؟
خیر. یک اختراع دیگر تحت عنوان کاپشن الکترونیک به مرحله ی ثبت داخلی رسیده است و 3 4 طرح دیگر در دست اقدام دارم.
آیا اختراع شما در نوع مشابه ای دارد؟
خیر. نه در سطح داخلی مشابهی دارد و نه در سطح بین المللی چون این محصول مشابه سازی نیست و دارای گواهی ثبت بین المللی pct  است
انگیزه شما برای ساخت این اختراع چی بوده؟
با توجه به فواید بیشماری که سونا برای سلامتی و لاغری و سم زدایی بدن دارد اما خیلی از افراد قادر به استفاده از آن نیستند چرا که بعضی افراد دارای بیماری قلبی عروقی هستند یکسری افراد به دلیل شکسته شدن پوست شان یا تحریک چربی ناحیه ی چشم و خطرناک بودن آن یکسری افراد به دلیل شیوع بیماری های پوستی و قارچی در اتاقک های سونا یکسری افراد به دلیل وقت گیر و هزینه بر بودن آن و خیلی مشکلات دیگر  توان استفاده از آن را ندارند اما این تن پوش با رعایت  همه ی این مسائل تمامی مشکلات را حل کرده و باعث می‌شود هر کسی که بخواهد بتواند از سونا و فواید آن بهره ببرد. لزا این مسئله باعث شد لباسی طراحی کنیم که مشکلات سونا را برطرف کرده و افراد بتوانند بهترین استفاده از آن را داشته باشند.
چه انتظاری از مسئولین دانشگاه دارید؟
با توجه به این که این محصول توجیه اقتصادی بالایی در تولید دارد و تا حدودی بنده آن را طراحی کرده ام اما به دلیل نبود امکانات و شرایط  نتوانسته ام این طرح یا طرح های دیگرم را گسترش بدهم از مسئولین خواهشمندم در حد توان یک محیط کاری و کارگاهی و چند نیروی متخصص در زمینه های مرتبط و ابزار در اختیار بنده قرار بدهند که بتوانم کیفیت کار را بالاببرم و با ابزار و امکانات بهتر و پیشرفته تری اختراعات را گسترش بدهم و کار را به نتیجه ی مطلوب در امر تولید برسانم.
چه صحبتی با دوستان و هم دانشگاهی های خود دارید؟
بنده در این زمینه تصمیم دارم یک موسسه ی استعداد یابی برای جوانان شهرم تاسیس کنم که بتوانند ایده های خودشان را مطرح کنند و با همفکری همدیگر آنها را گسترش دهیم و اگر قابلیت تولید داشتند به تولید برسانیم چرا که هر ایده ای حتی در حد فکر نیاز به پرورش دارد و می تواند در آینده حتی منجر به تولید یک محصول پرکاربرد در بازار شود. اگر هم دانشگاهی. دوست. آشنا. هم شهری و هر کسی ایده ای دارد بنده استقبال میکنم و می توانیم با همفکری همدیگر به پیشرفت زیادی در این زمینه دست پیدا کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر