افتخارات
1401/11/4 سه‌شنبه
افتخار- تالیف کتاب حقوق اساسی توسط عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی

.

دکتر مسعود خدیمی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی  ، موفق به تالیف کتاب " حقوق اساسی " در رشته حقوق شد.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی، در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت؛این کتاب در 11 فصل و 186 صفحه نگاشته شده است و از سوی موسسه مشاهیرمنتشر شده است  و به چاپ رسید.که در  ابتدا از حاکمیت و تفکیک قوای ایرانی سخن به میان آورده  و آنگاه به تحلیل و ارزیابی صلاحیت و وظایف و اختیارات قوای سه گانه؛ اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و نهادهای خاص قانون اساسی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و صدا و سیما می پردازد. هم چنین به رکن دیگر حقوق اساسی که همانا حقوق ملت می باشد به نحو مستند اشاره شده است. اهداف و اصول بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در فصول انتهایی کتاب بررسی شده است.
وی ادامه داد، از این‌که توفیق حاصل شد تا پس از مدت‌ها به خواسته دیرین خود جامه عمل بپوشانم و کتابی را در جهت تقدیم به علاقه‌مندان قانون اساسی و نیز افرادی که قصد دارند با مطالعه درس حقوق اساسی از عهده آزمون‌های شغلی مثل وکالت برآیند، فراهم آورم.حقیقت امر آنست که این اقدام را در وهله اول مرهون پیشنهاد دانشجویان عزیزم در بیش از 15 سال حضور خود در دانشگاه ها و در مقاطع مختلف تحصیلی هستم. آنجاکه در کلاس‌های درس حقوق اساسی، دنبال منبعی که فارغ از مباحث تطبیقی و اختلافی حقوق اساسی، آنچه در فضای قانون اساسی می‌گذرد را برایشان آسان و دل‌نشین کند. این امر موجب شد که اینجانب با عنایت به تاکید مدیریت مؤسسه وزین مشاهیر دانش نسبت‌ به تدوین و گردآوری این کتاب گام عملی بردارم که امیدوارم به‌ عنوان یک  اثر شایسته، مقبول افتد و مورد استفاده عزیزان قرار گیرد.
دکتر خدیمی گفت، وجود کتب و منابع درسی متنوع از نویسندگان گران‌قدر حقوق اساسی که بعضاً منبع درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی هم هستند و با بررسی سرفصل‌های درس حقوق اساسی، به مسائل تطبیقی سایر کشورها و مباحث اختلافی نیز ورود کرده‌اند، مخاطبان محترم، علی‌الخصوص داوطلبان آزمون‌های شغلی حقوقی مثل وکالت را با سردرگمی مواجه کرده‌است. جالب آنکه قسمت اعظم مطالب آن‌ها را برای شرکت در آزمون نیاز ندارند و بیشتر به اضطراب داوطلبان جهت مرور و تثبیت و تسلط بر آن‌ها می‌افزاید. لذا بر آن شدیم که اثری مختصر و مفید را با ویژگی‌های ذیل تقدیم جامعه حقوقی نماییم.

روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مرکزی این موفقیت را به ایشان تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون ایشان را در  عرصه‌های مختلف علمی از خداوند منان مسئلت دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر