اخبار انتخابات
1402/12/8 سه‌شنبه
حوزه انتخابیه استان مرکزی آماده تجربه ۱۱ اسفندی متفاوت

.

ایسنا/مرکزی تنها ۱۲روز تا زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی است.

انتخابات به عنوان یکی از جلوه های بارز مردم‌سالاری در ایران همواره میعادگاه مردمانی بوده است که برای خودشان، حقوق شان و کشور و انقلاب شان ارزش و شأن بالایی قائل بوده اند و حضور آنها همواره عنصری تاثیرگذار و سرنوشت ساز برای آینده کشوری است که می خواهد، قوی، مستقل و تاثیرگذار باشد و به همین دلیل هم دشمنان بسیاری دارد، پس آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، رکنی اساسی در دستیابی به نتیجه درست و ارزشمند از حماسه ای است که فاصله چندانی با آن نداریم.

حوزه های انتخابیه مدتهاست که فعالیت خود را برای کسب آمادگی جهت برگزاری انتخابات و تامین و تهیه ملزومات برگزاری این رویداد مهم سیاسی آغاز کرده اند، آنها همچنین باید در قالب کمیته های مختلف برنامه های مختلفی را برای افزایش مشارکت و شور انتخاباتی تهیه و تدارک دیده و اجرا کنند.

استان مرکزی دارای ۶ حوزه انتخابیه است که همگی در آستانه برگزاری انتخابات، از آمادگی کامل و فعالیت های متعدد در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور خبر می دهند.

حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، آماده برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و گفت‌وگوهای خیابانی 

امیر هادی فرماندار اراک در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راهبردهای تعریف شده در انتخابات پیش رو شامل امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت، اظهار کرد: در این راستا و به منظور تحقق راهبردهای هدف‌گذاری شده، در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، اقدامات لازم برای انتخابات پیش رو برنامه ریزی شده است.

تایید ۹۴ درصد نامزدها

وی تصریح کرد: در حوزه رقابت، پیگیری و هماهنگی خوبی انجام شده است، ۹۴ درصد نامزدها در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان تایید صلاحیت شدند، بنابراین در این حوزه رقابت پذیری کاملی را خواهیم داشت و همه احزاب شناسنامه دار در این حوزه دارای نامزد هستند.

هادی گفت: در حوزه سلامت انتخابات، با تهمیدات اندیشیده شده، تیم های بازرسی ساماندهی شده اند و نمایندگان فرمانداران، بازرسین و اعضای شعب طی هفته جاری جلسات آموزشی خود را طی می کنند. به عنوان نماینده دولت، مطلقا هیچ نامزدی در انتخابات نداریم و از هیچ نامزدی نیز حمایت نخواهیم داشت و تمام ظرفیت ها برای برگزاری انتخابات سالم هدفگذاری شده است.

وی افزود: در امر مشارکت، با توجه به راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور گروه ها و طیف های مختلف مردم، قطعا ضریب مشارکت بالایی را در انتخابات ۱۱ اسفند شاهد خواهیم بود و قطعا این حضور مردم، ظرفیت مناسبی برای برگزاری همایش های انتخاباتی است، این میزان فعالیت گروه های مردمی در راهپیمایی بی سابقه بود و حتما در انتخابات مشارکت حداکثری را شاهد خواهیم بود.

همه گروه ها به انتخابات دعوت شوند

فرماندار اراک با اشاره به اینکه در زمینه امنیت، دستگاه های برقرارکننده امنیت تا امروز حضور فعالی داشته اند و جلسات منجسم و منظم برگزار شده است، گفت: در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت و از مردم و به ویژه خواص دعوت می شود که همه گروه‌های هدف را به انتخابات دعوت کنند تا انتخاباتی در تراز نظام و انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رای اولی ها در انتخابات پیش رو بیان کرد: ۲۸ بهمن ماه، همایش رای اولی ها ویژه دختران و پسران با سخنرانی معاون وزیر اطلاعات در اراک برگزار شد و حضور پررنگی را از سوی این قشر شاهد بودیم. امیدواریم بتوانیم تا انتخابات برنامه های فاخری برای رای اولی های حوزه انتخابیه خود برگزار کنیم.

هادی اظهار کرد: مجموعه فرمانداری اراک حضور همه اقشار در انتخابات را ضروری می داند، در همین راستا برای همه طیف ها و گروه ها، برگزاری کرسی آزاداندیشی و گفت و گو در سطح معابر شهری و دیگر برنامه ها را مدنظر دارد، تمهیدات لازم امنیتی نیز در این خصوص دیده شده و مجوزهای لازم صادر شده است و اگر درخواستی باشد حتما نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد شد.

مردم به فضای تخریب واکنش نشان می دهند

فرماندار اراک خطاب به نامزدهای انتخابات پیش رو بیان کرد: نامزدها دقت کنند همه فعالیت های آنها مورد رصد گروه های اجتماعی و مردمی قرار دارد. فضای تخریب و اتهام زنی را در پیش نگیرند و به دنبال اثبات توانمندی و ارائه برنامه های خود باشند، مردم هوشیاری بالایی دارند و حتما به فضای تخریب به فوریت واکنش نشان می دهند.

فعالیت قرارگاه انتخاباتی در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه

مهدی الیاسی فرماندار ساوه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه اندیشیده شده است، گفت: در راستای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادها، قرارگاه انتخاباتی از روزهای نخست بهمن ماه سال جاری در این شهرستان با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات، با محتواهای دینی، ارزشی و فرهنگی تشکیل شده است.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر