اخبار برگزیده
نکات بسیار مهم در خصوص پاسخگویی غیر حضوری به دانشجویان در ایام شیوع کرونا نکات بسیار مهم در خصوص پاسخگویی غیر حضوری به دانشجویان در ایام شیوع کرونا و پس از آن
قبل از تماس با دانشگاه یا پیگیری سوال یا درخواست خود از کارشناس، حتما اطلاعیه را با دقت بخوانید
  1. با توجه به تعریف نام کاربری در پیام رسان ایتا برای تمام کارشناسان آموزش مراکز و واحدها  و بعضی از کارشناسان دیگری که به دانشجویان خدمت ارائه می کنند و فعال بودن نام های کاربری اعلام شده، دانشجویان لطفا از تماس با شماره تلفن همراه کارکنان خودداری نمایند؛
  2. دقت شود تمام نام های کاربری تعریف شده در پیام رسان ایتا بوده و مربوط به تلگرام یا سایر پیام رسانها نیست؛
  3. از مزایای پیام رسان ایتا امکان استفاده از نسخه ی وب(اینترنت) یا نسخه ی ویندوز بدون نیاز به گوشی هوشمند است و لذا دانشجویان به خصوص دانشجویانی که فاقد گوشی هوشمند هستند نیز می توانند در صورت داشتن کامپیوتر شخصی یا حتی از طریق کافی نت ها نسبت به استفاده از این پیام رسان و ارسال سوال یا درخواست خود به کارشناس مربوطه اقدام کنند؛
  4. در ایامی که دانشگاه ها بعلت وضعیت قرمز کرونایی به صورت کامل تعطیل هستند، پاسخگویی به سوالات و درخواست های دانشجویان صرفا از طریق آی دی کارشناسان در پیام رسان ایتا صورت می گیرد و طبیعتا فردی در دانشگاه برای پاسخگویی به تماس های تلفنی وجود ندارد؛
  5. در روزهایی که وضعیت کرونایی نارنجی-زرد یا آبی است دانشجویان می توانند هم از  طریق تماس با تلفن های ثابت(در صورت دورکار نبودن کارشناس) و هم از طریق آی دی کارشناس  درخواست خود را مطرح نمایند و پیام های ارسالی دانشجویان توسط کارشناسان چه در روزهای دورکاری و چه در روزهای حضور در دانشگاه بررسی و اقدام می شود؛
  6. در روزهای پسا کرونا نیز پاسخگویی به دانشجویان به هر دو طریق تماس تلفنی و آی دی های اعلام شده در پیام رسان ایتا صورت می پذیرد؛
  7. با توجه به حجم زیاد تماس های تلفنی و اینکه تجربه نشان داده تعداد زیادی از دانشجویان علیرغم تلاش های کارشناسان آموزش برای پاسخگویی به تمام تماسها، موفق به صحبت تلفنی با کارشناس نمی شوند، پیشنهاد می گردد دانشجویان کلا درخواست ها و سوالات خود را از طریق آی دی های اعلام شده در پیام رسان ایتا با کارشناس در میان بگذارند و وقت خود را صرف تماس های تلفنی نکنند؛
  8. دانشجویان در طرح سوال یا ارائه ی درخواست های خود به مسئولیت  کارشناسان دقت داشته باشند تا درخواست خودرا اشتباها برای افراد دیگری ارسال نکنند؛ 
  9. با توجه به اینکه برنامه ریزی کلاسی در نیم سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 به صورت استانی و به تفکیک رشته انجام شده راههای ارتباطی با کارشناسان برنامه ریزی در لیست جداگانه ای منتشر شده است؛ دانشجویان سوالات و مشکلات خود در خصوص کلاسها را از کارشناسان برنامه ریزی رشته ی خود پیگیری کنند؛
  10. دانشجویان مشکلات، درخواستها و سوالات خود در خصوص آزمون های میان ترم و پایان ترم را صرفا با کارشناس امتحانات و آزمون یا مسئول آموزش مرکز مطرح کنند؛
  11. اگر چه ممکن است بعضی از کارشناسان در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل نیز به سوالات و درخواست های دانشجویان جواب بدهند ولی طبق روال معمول و قانونی، پاسخگویی به درخواست ها و سوالات دانشجویان صرفا در ساعات اداری و روزهای غیر تعطیل رسمی انجام می شود و لذا انتظار بعضی از دانشجویان مبنی بر دریافت سریع پاسخ سوالات یا درخواست هایی که بعد از ساعات اداری و در روزهای تعطیل رسمی همانند پنجشنبه و جمعه ارسال می شود به جا نیست؛
  12. متوسط زمان پاسخگویی به درخواست ها و سوالات دانشجویان با توجه به ارسال 24 ساعته سوال و درخواست توسط دانشجویان حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری و نیز امور محوله ی دیگر به کارشناسان، بستگی به حجم و میزان درخواست ها و سوالات کارشناس بین یک تا دو روز کاری بعد از ارسال درخواست یا طرح سوال است؛
  13. دانشجویان سوالات و درخواست های خود را حتی الامکان به صورت نوشتاری برای کارشناس ارسال کنند؛
  14. در صورتی که دانشجویی درخواست ارائه ی خدمات آموزشی را دارد که نیاز به ارائه ی درخواست مکتوب دارد (همانند انجام انتخاب واحد بعد از اتمام مهلت مقرر توسط مرکز)، با راهنمایی که کارشناس مربوطه به وی انجام می دهد  لازم است درخواست خود را به صورت مکتوب و با درج نام و شماره دانشجویی و شرح دقیق درخواست نوشته و بعد از امضا و درج تاریخ، تصویر آن را برای کارشناس ارسال نماید؛
  15. دانشجویان ابتدا از کارشناس مربوطه و در صورت عدم دریافت پاسخ از کارشناس در مهلت تعیین شده، درخواست خود را از مسئول آموزش مرکز پیگیری کنند و در صورت عدم دریافت پاسخ از مسئول آموزش مرکز، موضوع را از حوزه ی ریاست مرکز محل تحصیل خود پیگیری نمایند(البته پیگیری از حوزه ی ریاست مربوط به بعد از بازگشایی دانشگاه ها است)؛
  16. دانشجویان از ارسال همزمان سوال یا درخواست خود به چند کارشناس یا به کارشناس و مسئول آموزش اکیدا خودداری نموده و روال فوق را رعایت فرمایند؛ در غیر این صورت ممکن است در بررسی و انجام درخواست خود با مشکل مواجه شوند؛
  17. در صورت عدم دریافت پاسخ به سوال یا درخواست بعد از گذشت چند روز و طی مراحل فوق، دانشجویان می توانند درخواست خود را با ارائه ی مستندات و تصاویر ارائه ی درخواست به کارشناس، از کارشناس مربوطه در ستاد استان پیگیری نمایند؛
  18. با توجه به اینکه بیشتر مسائل و سوالاتی که دانشجویان طرح می کنند تکراری بوده و قبلا توسط دانشگاه اطلاع رسانی شده، دانشجویان قبل از طرح سوالات و درخواست های خود، حتما مطالب و اطلاعیه های آموزشی را که در کانال آموزش استان در پیام رسان ایتا به نشانی payamenooreshoma  درج می گردد .
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر