همایش ها
اهداف و فعالیت های روابط عمومی

یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ ویا حتی یک فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل‌به‌ اهداف خود یاری‌ می‌دهد، کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین ‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشغول هستند. هر اندازه‌ این‌ ارتباط، بهتر ایجاد شده و به‌ شکل‌ موثرتری‌ گسترش‌ یافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و مؤسسه‌ در دستیابی‌ به‌ اهداف‌ خودموفق‌ترخواهد بود.

امروزه این امر به عنوان‌ یک‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ که‌ افراد و مؤسسات‌ برای‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درک‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ با یکدیگر و عموم‌ مردم‌ می‌باشند. به این منظور واحدی تحت عنوان روابط عمومی در دانشگاه شهرکرد ایجاد و به فعالیت مشغول است.

شرح‌ وظایف‌:

مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکار عمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکارعمومی‌ نسبت‌ به‌ دانشگاه‌ است‌ که‌ هم‌ در درون‌ دانشگاه‌ و هم‌ در بیرون‌ از دانشگاه،‌ دنبال‌ می‌شود. بی‌تردید این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیتهای‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ می‌توان‌ آنها را تحت‌عناوین‌ ارتباطات‌، اقدامات فرهنگی‌، انتشارات‌، سنجش‌ افکار و پژوهش‌ و برنامه‌ریزی ‌دسته‌بندی‌ کرد.

ارتباطات‌

- سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و کاربرد شیوه‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف‌، سیاستها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ دانشگاه‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.

- گردآوری‌، جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای ‌دانشگاه‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ حوزه های مربوطه‌.

- تلاش‌ برای‌ تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین اعضای هیات علمی، دانشجویان،‌ کارکنان‌ و مدیران و زمینه‌سازی‌برای‌ برقراری‌ ارتباط‌ بین‌ آنان‌.

- اعلان‌ مواضع‌ دانشگاه‌.

- شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ دانشگاه‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها، خط مشی‌ها، برنامه‌ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشستها و گردهمایی‌ها و جلسه‌ها.

- تدوین‌ تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ دانشگاهی‌ در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسؤولان‌ دانشگاه‌ باشخصیتهای‌ حقیقی‌ و حقوقی‌، اعضای هیات علمی، کارکنان‌، دانشجویان و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ وتلطیف‌ روابط.

- تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مسؤولان‌دانشگاه‌.

- برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد دانشگاه‌ با‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.

- تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسؤولان‌ دانشگاه‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ دانشگاهی‌ ونیازهای‌ افکار عمومی‌.

- تهیه‌ و تنظیم‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از دانشگاه‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ دانشگاه‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.

- ایجاد ارتباط مناسب‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌.

اقدامات فرهنگی‌

- مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ دانشگاه‌.

- پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ دانشگاه‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.

- تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ - تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.

- طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).

- تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ دانشگاه‌.

- تولید و سفارش‌ ساخت‌ برنامه های‌ تلویزیونی‌ و فیلم‌های‌ مورد نیاز برای‌ تبلیغ‌ عملکرد و مستندسازی‌دانشگاه‌.

انتشارات‌

- تدوین،طراحی و چاپ‌ کتاب‌، بروشور جزوه‌ و  تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ دانشگاه‌.

- گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.

- تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ دانشگاه‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.

- انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ دانشگاهی‌ دانشگاه‌.

سنجش‌ افکار

- تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی‌ ادواری‌ (ماهانه‌/فصلی‌/سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از دانشگاه‌

- نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ دانشگاه‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از یک سو و مدیران‌ و کارکنان‌ از سوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌.

- سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ دانشگاهی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیران‌.

- طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌،‌اعضای هیات علمی و دانشجویان به‌ منظور ترغیب‌ آنان به‌ مشارکت‌ هرچه ‌مؤثرتر در بهبود جریان‌ امور دانشگاه‌.

پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌

- تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.

- نوآوری‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.

- نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ در برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آتی‌.

- طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ دانشگاه‌ ومردم‌ و دستگاهها و مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر  بیانجامد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر